miercuri, 17 aprilie 2013

Romania sub un munte de gunoaie



           
  Am avut o treabă la Târgovişte aşa că am purces la drum cale de 20 de km. Drumul străbate câteva sate, dar şi prin câmpurile aferente localităţilor. Porţiunile de câmp nu sunt prea întinse, 1-2 km., dar suficienţi pentru a vedea "cultul" nostru pentru curăţenie şi bunul simţ. Daca lucrurile, din punct de vedere politico-economic, nu merg bine in tara, noi fiind niste mingii pasate de guvernanti, de la unii la altii, ei bine, despre ce vreau sa scriu acum, tine numai de NOI si de bunul nostru simt. Sticlele de plastic(pet-uri) sunt aruncate pe terenurile agricole ocupand o suprafata destul de mare in capatul fiecarui teren. Am atras atentia unui cetatean cu parul grizonat, albastrit pe la tample, elegant, care coborase dintr-o masina frumoasa,  un Audi, pentru anumite nevoi fiziologice si normale dealtfel, mai putin normal si elegant a fost faptul ca, la coborare, a aruncat pe camp si cateva pet-uri de 0,250 l. Cand am ajuns in dreptul lui, am deschis portiera, l-am salutat, apoi am facut o apreciere asupra faptului ca lumea arunca deseurile din plastic pe camp, s-a uitat la mine ca la un extraterestru si a declarat ca nu vede nimic anormal ca pe un loc, care se vede de la o posta ca este parloaga, sa fie depozitate deseuri din plastic ori altceva, sa se invete minte taranii si alta data sa-si lucreze pamantul. Atunci i-am adresat o alta intrebare, sigur am facut-o cu toata precautia, pentru ca in afara de parul de aristocrat si masina de mare stab s-a dovedit prin lipsa de bun simt civic, a nu fi altceva decat un cocalar, daca ar investi in pamant arabil si pe el ar fi “plantate” sticle de plastic,  cum ar privi lucrurile? Raspunsul a fost urmatorul: “la negociere as atrage atentia proprietarului ca ii scad din prêt, din cauza gunoaielor depozitate pe teren, eu fiind nevoit, sa indepartez intai gunoaiele, apoi sa-l lucrez”. "Aveti dreptate am spus eu, dar atunci de ce ati aruncat acele peturi pe camp?" "Pai daca toata lumea arunca, ce, eu sunt mai prost?".Am inchis portiera si am plecat, ce mai puteam spune?
Pe tot intinsul tarii ,de o parte si alta a drumurilor, vedem aceleasi cuceriri ale stiintei –pet-uri, ne vom ingropa in aceste deseuri care nu sunt biodegradabile, vom plati peste ani cu degradarea terenurilor agricole, lipsa noastra de bun simt, de respect pentru natura, de respect pentru cei ce vor veni dupa noi. Din nefericire ce se intampla pe campuri, se intampla si prin paduri, pe dealuri, prin munti, pe margina apelor, de multe, de foarte multe ori plutesc pe ape care le transporta in Dunare si mai departe in mare. Romania, in cativa ani va fi ingropata sub munti de deseuri si asta pentru ca fiecare dintre noi, arunca aceste ambalaje la intamplare. Eu cred, totusi, ca masurile coercitive pot da rezultate, democratie nu inseamna debandada, inseamna respectarea unor legi care conduc societatea. Oricine se plaseaza in afara acestor legi, se plaseaza in afara societatii, atunci trebuie sa plateasca.

3 comentarii:

  1. Foarte importanta problema. Oameni de toate varstele si categoriile sociale arunca ORICE pe jos, uitand de OMENIE. Oare mai meritam sa traim pe aceste teritorii?!?

    RăspundețiȘtergere
  2. E mai grav, platim o armata de politruci care vor sa faca megadepozite de gunoi in locuri verzi, ocolite de poluare, asa ca si cei mari si cei mici toti fac mizerie cu gunoaiele in loc sa se documenteze si sa aplice proiectul zero waste.http://www.zerowasteeurope.eu/about/principles-zw-europe/

    RăspundețiȘtergere
  3. Solutia ar trebui sa vina din partea autoritatilor cu amenzi usturatoare pentru cei care nu arunca deseurile in locuri special amenajate... si uite asa ar face bani la buget . Aceasta e o solutie care a dat rezultate in Germania. Dar guvernantii nostri sunt alesi pe principiul : cap ai, minte ce iti mai trebuie, lasa ca merge si asa...

    RăspundețiȘtergere

Femeia pierdută. Cap X

  -Să revenim la Năuc, stai să gust din ceașca cu țuică și să rup din foaia asta de varză, Năuc a stat tot timpul în cârciumă ori a mai fost...