sâmbătă, 21 septembrie 2013

La medic in zilele noastre!



            Intr-una din zile am mers la medic pentru un consult de specialitate, m-am inarmat cu un bilet de trimitere de la medicul de familie si am purces spre cabinetul medical. Un afis pus ostentativ pe usa cabinetului ma anunta ca nu are contract cu Casa Nationala de Asigurari, in concluzie trebuia sa platesc consultatia, mi-am asumat acest fapt si am intrat in cabinet. Am intrebat cat costa, raspunsul a fost: “50 de lei, dar mai da si mata acolo ceva, ca pe astia 50 ii ia statul. Asa ca am mai pus 10 lei si am inmanat 60 de lei asistentei care, nervoasa a aruncat banii intr-un sertar. Doctorul ma cosultat sumar, a zis: “gata poti sa te imbraci” si m-am imbracat. Mi-a inmanat o reteta pe care am luat-o, iar la iesirea mea pe usa a strigat : “mosule sa sti ca eu nu sunt cersetorul dumitale sa-mi dai 10 lei, alta data sa nu mai vi”. Medicul uitase ca nu a taiat chitanta pentru cei 50 de lei. Am hotarat sa nu mai merg la el, mai ales ca se alesese praful de consultul de specialitate, am ales sa merg in Policlinica de stat. Cu noaptea in cap am ajuns la policlinica pentru un bilet de ordine, am avut norocul sa gasesc bonul cu numarul 2. Fericit m-am asezat pe bancuta din fata cabinetului asteptand ora cand vine medicul. In sfarsit, vine medicul, incep consultatiile, credeam ca va fi introdus in cabinet cel cu numarul 1 cum ar fi fost firesc, numai ca asistenta venea la usa si lua selectiv pe cine vroia, am uitat sa spun ca era o adevarata inghesuiala pe coridorul stramt din fata usii, ploase cu pacienti, timpul trecea, cand nu chema asistenta pe cate cineva, se gasea cate o cuconita care discret ciocanea in usa si se strecura in cabinet.
            Dupa vreo ora si jumatate in sfarsit este strigat sa intre in cabinet pacientul cu numarul 1, bucuria mea, apoi urmam eu, numai ca lucrurile nu au stat de loc asa, parca se imbolnavise toate cunostintele doctorului si ale asistentei la un loc, dupa mult timp si multi nervi intinsi la maxim am fost strigat sa intru in cabinet, imediat am uitat de toate neplacerile indurate, consideram gestul lor ca pe un favor facut mie, ca in sfarsit voi ajunge acolo unde numai credeam ca voi ajunge, dupa intrebarile de rutina puse de medic cu o voce plictisita, dispretuitoare, si usor amenintatoare, am realizat ca nu am dat nimic. Asa ca am scos din buzunar 50 de lei si i-am intins medicului, acesta i-a luat s-a uitat la mine si a grait : “Hai mai pune, mai pune”, am mai scos cu mana tremuranda inca 50 de lei, doctorul i-a luat si-a destines fata, a devenit jovial, aproape bonom. Consultul a fost foarte minutios, facut cu foarte mult profesionalism, abia cand s-a edificat, a inceput sa-mi puna intrebari, pe langa recomandarile facute a scris o reteta si o scrisoare medicala catre medicul de familie.
            Nu vreau sa trag nici o concluzie, fiecare sa-si spuna parerea. Asta este sistemul, asta este tara, in care traim.

4 comentarii:

  1. Asa am patit si eu, desi sunt bugetar ca si ei, ei sunt "mai bugetari" decat mine! La un consult pentru cardiologie, ca ma durea inima de stresul din invatamant, ca sunt cadru didactic, am ajuns sa ies din cabinet cu durere mai mare de inima, dupa ce mi-a cerut o suma consistenta atat asistenta, cat si doamna doctor. Culmea, insemna ca ei nu traiesc din salar, ci din aceste "mici atentii". Ori, sa nu uitam ca eu am doar 1000 RON, iar o simpla asitenta 2500 RON. Noi daca facem greva nu ne ia nimeni in seama, dar ei imediat primesc cate ceva. La ultima greva am vazut greviste foarte corpolente si vesele sanitare, asa ca rosul din obrajii lor bucalati nu arata cat de greu traiesc. Pe cand ia sa veniti prin cancelariile scolilor sa vedeti ce umbre se numesc profesori, strecurandu-se cu teama si rusine printre elevi sa nu le vada hainele ponosite si pantofii rupti de naveta. Mai bugetari decat noi sunt alti bugetari.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am scris si despre dvs.,problemele sunt mari intr-adevar in invatamant si chiar in sanatate.Nu stiu cand vor fi rezolvate,dar vor trebui, altfel riscam sa ajungem o tara de analfabeti.

    RăspundețiȘtergere
  3. In ziua in care Justitia va fi corect folosita asupra celor ce se declar deasupra acesteia, in acea zi va fi doar o... mica shimbare in Romania de azi...Pana atunci nu se poate aplica decat legea pandurilor sau a celor ce stiau sa manuiasca sabia si pistolul in favoare bunei cauze ! Suntem o tara de corupti si de lasi ! dar intr-o asemenea societate, nu prea te poti lupta impotriva FMI-ului sau ipotriva celor ce tin conturile statului !

    RăspundețiȘtergere
  4. Din pacate Georges ai dreptate,as fi vrut sa te pot contrazice,nu pot.

    RăspundețiȘtergere

Femeia pierdută. Cap X

  -Să revenim la Năuc, stai să gust din ceașca cu țuică și să rup din foaia asta de varză, Năuc a stat tot timpul în cârciumă ori a mai fost...