miercuri, 18 septembrie 2013

Un cetatean de rangu 1. Arsinel.



            De catva timp se discuta despre A. Arsinel mai mult decat de obicei si termenii nu sunt la fel de laudativi. Se pare ca Arsinel a avut nevoie de un transplant de rinichi, se stie ca la noi in tara abia acum se incearca organizarea donatiilor de organe, pentru acest transplant trebuia sa se inscrie pe o lunga lista de asteptare. Ei bine, vedeta noastra s-a inscris pe lista, dar in capul ei, cand a aparut rinichiul compatibil i s-a facut transplantul, desi erau altii care asteptau de mai mult timp pentru acelasi rinichi, in Romania exista proverbul cand mai multi se bat pentru un rinichi, castiga Arsinel. Problema mea nu este de incalcare a legii, daca a incalcat-o cineva, este de moralitate, este de bun simt. Sunt convins ca actorul a stiut ca a luat locul altcuiva atunci cand i s-a facut transplantul, orice argumentatie in acest sens nu este de crezut,este traitor in Romania.
Cum poate trai Alex. Arsinel stiind ca este posibil sa fi luat locul unuia care a decedat, neprimind acel nenorocit de organ. Pe de alta parte este greu de condamnat, artistul a dorit sa traiasca, nu poti in fata mortii  sa fi politicos, ceva de genul: “dupa dvs. doamna”, sunt  sigur ca si ceilalti care erau pe lista, vroiau sa traiasca, altfel nu s-ar mai fi inscris pe acea nenorocita de lista, numai ca nu au reusit sa “convinga”pe cei ce se erijasera in Dumnezeu. Pana acum am crezut ca in fata mortii toti suntem la fel, nu, nu suntem, unii suntem mai oameni decat ceilalti. Mi-as dori ca acei doctori care au luat aceasta hotarare sa raspunda pentru nerespectarea legii, legea nu a fost data pentru a fi incalcata de diversi martafoi cu diploma de doctor, ori saltimbanci pe la nu stiu ce teatru. Esti mare, esti vedeta nu numai prin calitatile actoricesti, ci si prin calitatea de om, daca aceasta calitate iti lipseste, esti un  mort viu
            Acea declaratie facuta de d-l Arsinel dupa operatie, il coboara in suburban, il da jos de pe toate stachetele pe care publicul il ridicase. Nu voi mai scrie declaratia, in speranta ca mai sunt multi care nu au citit-o si nu vor mai suferi cat am suferit eu, atunci cand am luat la cunostinta de existenta ei.
            Bine ca nu se cumpara si dreptul de a trai, atunci oamenii saraci ar fi primii care dau coltul in locul celor potentati si care isi platisera dreptul de a trai. D-le Arsinel  ati vorbit cu oamenii ce asteptau la rand, cum se facea pe vremea lui Ceausescu, cand  trebuia neaparat sa cumpar ceva, la coada erau multi, iar eu ma grabeam, atunci mergeam la cei care erau la coada si ii rugam sa-mi dea voie sa cumpar, de obicei primeam acceptul. Dvs. cum ati facut, ati mers la cei care asteptau conform listei si le-ati spus : “stiti ceva, am nevoie de un rinichi, nu pot sa astept, eu sunt Arsinel, vedeta, voi fi operat inaintea voastra”, “dar noi a ingaimat un amarat ce-si astepta randul”, “voi puteti muri, cui ii pasa de niste neica nimeni”. Am scris acest articol cu mare durere in suflet. Iti doresc Arsinele ca toata viata sa ai cosmar acei oameni pe care tu i-ai ignorat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Femeia pierdută. Cap X

  -Să revenim la Năuc, stai să gust din ceașca cu țuică și să rup din foaia asta de varză, Năuc a stat tot timpul în cârciumă ori a mai fost...