vineri, 21 octombrie 2016

Profesorul înjură, elevul filmează și se distrează

    O scenă prezentată la televizor în această  dimineață m-a bulversat. O sală de clasă , profesoara de limba română la oră, gălăgie infernală, elevii într-o dezordine cruntă, profesoara strigă, înjură, un elev o filmează, filmul ajunge pe net. Dacă ar fi fost singura știre de această natură ajunsă-n presă, nu mă sesizam, oricând există excepții, doar că acest mod de a se face școală, tinde, să devină o normalitate, din păcate una anormală.
Nu se poate face școală în aceste condiții. Nu voi aduce în discuție modul în care se făcea școală pe vremea mea. Poate nici atunci nu a fost bine. Dar ce este acum, mă îngrijorează. Mă tem, că s-a dat prea multă libertate copiiilor, unor copii minori care nu înțeleg, prea bine, legea care îi protejează.
Profesorul ar trebui să fie suveran în clasă, dar pentru aceasta este nevoie să se bucure de respectul și atenția copiilor, elevilor. Sigur, vor spune unii că profesorul, educatorul, învățătorul, trebuie să capteze atenția elevilor, prin modul în care își prezintă lecția. De acord, dar ce ne facem când elevului nu-i place chimia, istoria, matematica, sau oricare altă disciplină? Ori cât s-ar strădui profesorul , elevii neinteresați de materia respectivă, se vor plictisi, se vor foi în bănci, vor deranja pe ceilalți elevi, se vor petrece murmure, discuții, profesorul este întrerupt din predarea lecției, le va cere elevilor să facă liniște. Ei și, de ce ar face liniște, ce le poate face profesorul? Nimic, nu-l poate da afară de la ore, dacă se întâmplă ceva, cu elevul scos afară profesorul răspunde, nu-i poate da notă mică, nu-l poate certa cu ton ridicat, nici vorbă să-l bată. Poate să propună scăderea notei la purtare a elevului recalcitrant, nimic mai mult.
     Trebuie găsite modalități de rezolvare a acestor probleme care tind să devină un fenomen. Profesori bătuți de elevi, elevi bătuți de profesori, profesoare jignite și înjurate de vlăjgani certați cu disciplina școlară. Legătura dintre părinți și profesori este aproape inexistentă.
Profesorii au trecut în ultimii ani prin furcile caudine ale politicienilor, la care s-au adăugat și unii ziariști certați cu deontologia. Părinții, elevii, văzând modul josnic în care sunt tratate cadrele didactice , nu dau nici ei nici o ceapă degerată pe autoritatea profesorilor, astfel pe zi ce trece, actul școlar este tot mai degradat.
O societate neinstruită , analfabetă și ignorantă poate fi ușor manevrată, manipulată și stăpânită. Dacă asta se urmărește, problema este ca și rezolvată. Vom avea generații peste generații de elevi neinstruiți și semianalfabeți.
Vom avea o societate bolnavă din cauza proastei funcționări a sistemului sanitar și semianalfabetă din cauza proastei funcționări a sistemului de învățământ.
    Iohannis, prin voia agenturilor străine, președintele României, a plecat în pelerinaj prin Marea Britanie și Europa pentru a discuta cu autoritățile de acolo să se poarte mai frumos cu emigranții români, altfel, ferească Dumnezeu, ne vin emigranții acasă. Cred că o politică pentru crearea de locuri de muncă în România ar fi fost mult mai necesară și interesantă. Nu facem asta, legăm bulgărele de sare, ne rugăm de alte guverne să ne primească sărăcia. Politica de deznaționalizare prin sărăcirea populației și obligarea ei la emigrarea în lume largă, să-și găsească o bucată de pâine, se va dovedi falimentară pentru Țara noastră.
    Printre cei care au părăsit Țara pentru aș găsi pâinea cea de toate zilele au fost doctori, asistente medicale, profesori, ingineri, specialiști. Toți pregătiți să devină specialiști cu banii statului român, dar cărora societatea nu le-a putut oferi un loc de muncă decent.
Mulți dintre specialiști au fost, îndrumați să plece chiar de factorii de răspundere ai acestei Țări.
    Revin la medici, asistente, cadre didactice, toate aceste grupe de profesii, onorabile și respectate altădată, acum ajunse cenușărese ale societății, vor face ca România să arate și din punct de vedere al sănătății și instruirii didactice, ca un stat aflat în disoluție. Nici nu se putea altfel, după ce au falimentat și distrus toate activele economice, era normal să distrugă și cele două sisteme fanion al oricărui stat: sănătatea și învțământul. În acest fel se distruge rezistența potențială, a unui popor asuprit. Dar când poporul este bolnav și analfabet, este foarte ușor de îndobitocit și înrobit.
    Poporul trebuie, să muncească pentru multinaționale, pe câțiva lei fără să se răzvrătească. Turma e mânată din urmă cu biciul robiei, niște analfabeți proști, în loc să se răzvrătească, vor aplauda și aduce osanale, celui care o înjugă la carul bunăstării stăpânilor.
Dacă nu se vor lua de îndată măsuri prin care să se echilibreze relațiile cadru didactic elev, sistemul de învățământ va fi și mai falimentar ca acum.
    Dacă în sistemul de sănătate nu se vor căuta soluții adevărate, nu cele prin care doctorii sunt culpabilizați, sistemul se năruiește, acum mai are ceva proptele, dar mersul în ritmul ăsta distructiv, va duce la prăbușirea șandramalei numite sistem de sănătate.
    Ca orice societate care știe să se apere și stăpânii noștri o fac prin întărirea instituțiilor de represiune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Femeia pierdută. Cap X

  -Să revenim la Năuc, stai să gust din ceașca cu țuică și să rup din foaia asta de varză, Năuc a stat tot timpul în cârciumă ori a mai fost...