luni, 21 octombrie 2013

Hotul si complicele !



            Dupa ce, prêt de o saptamana, am ascultat toate dezbaterile politice, anti, pro, nu stiu, nu ma bag, nu vreau, nu inteleg, nu-mi doresc, refuz, stau in banca mea s.a.m.d., am ajuns la concluzia deloc incurajanta pentru mine, cetateanul care am girat cu votul meu toate guvernele ce s-au succedat la putere din ’89 pana azi, ca sunt singurul vinovat de toate necazurile si toate furturile ce s-au produs in aceasta tara, de fapt, sunt complice la distrugerea tarii, sunt complice la distrugerea viitorului copiilor si nepotilor mei, nemaiputand vorbi de o Romanie eterna, vorbim de o Romanie muribunda care, mai este in viata datorita unor aparate, deconectarea inseamna semnarea certificatului de deces.
            Am sa incerc sa ma explic : ca om format in perioada comunista, in care serviciul era sfant, nu prea am inteles mecanismele inverse, cele prin care guvernul Ciorbea dadea oamenilor bani sa nu munceasca, adica statul te mituia sa stai degeaba. Foarte greu de explicat oamenilor la acea vreme ca este mai mult un vis, oamenii vedeau banii pe care ii fluturau prin fata ochilor lor reprezentantii guvernului, s-a cazut in plasa, au plecat in somaj, banii s-au dus, minele au fost inchise, cartiere intregi in zonele miniere au fost parasite. Sigur asta este numai un episod, este poate episodul pilot, oamenii (nu toti) abia asteptau “ordonanta”, abia asteptau acei bani nenorociti, nu inntelegeau ca ala este inceputul sfarsitului bunastarii lor, asa s-a ajuns sa fie inchisa si apoi vanduta la fier vechi toata industria romaneasca.
            La fel s-a procedat si in agricultura, daca in ’90 se luase o hotarare foarte buna prin  alocarea  fiecarei familii a 5000 de mp de pamant, restul terenului urmand sa fie lucrat in continuare in cadrul unor ferme  tip “asociatie”, conservandu-se utilajele cladirile si sistemele de irigare ce erau deja in functie. Si agricultura trebuia distrusa, astfel ca au fost luate masuri  de a distruge constructiile, utilajele, sistemele de irigatii, ajungandu-se acum la 24 de ani de la revolutie sa avem o agricultura de subzistenta in cea mai mare parte.
            Pentru cele enumerate mai sus si pentru multe altele pe care nu le-am mentionat, eu, cetateanul votant care prin votul meu am dat gir hotilor si banditior  sa-mi devalizeze tara, ma declar vinovat de complicitate la furtul  si talharia comisa de guvernanti asupra tarii, iar pentru ca au fost unii politicieni pe care i-am reales, ma declare vinovat si de instigare la furt.
            De-a lungul celor 24 de ani trecuti de la revolutie, in loc sa ma fi legat cu lantul de portile uzinelor, fabricilor, combinatelor, minelor, spitalelor, atunci cand au hotarat sa le inchida, sa le vanda pe nimic, am preferat sa nu vad, sa stau in casa si sa  rontai amaratii aia de bani luati pe “ordonanta”. Timpul a trecut, din Romania de altadata se pare ca mai avem Rosia Montana si gazele de sist, putin, foarte putin, oamenii din Pungesti incearca sa faca ceva, nu stiu daca este bine, nu stiu daca este rau, stiu un singur lucru, ce fac ei acum trebuia sa fac eu, cetateanul, de-a lungul acestor 24 de ani, astfel era foarte probabil ca acum situatia in aceasta tara sa fi fost cu totul alta. Intr-o tara in care hotul este rugat sa intre in casa si  sa fure orice ii place ca nu-l va deranja nimeni, cum dracu sa nu fure tot, pai ori sunt hoti, ori numai sunt. Ai nostrii chiar au fost .
           

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Femeia pierdută. Cap X

  -Să revenim la Năuc, stai să gust din ceașca cu țuică și să rup din foaia asta de varză, Năuc a stat tot timpul în cârciumă ori a mai fost...