duminică, 31 mai 2015

Scrisoarea unui bunic către nepoţii săi

Dragii mei, astăzi 1 iunie 2017, Ziua Internatională a Copilului, nu pot să vă ofer jucării, cărţi, calculatoare, orice altceva v-ar trebui vouă, în funcţie de vârsta voastră, din simplul motiv că nu am mijloacele materiale necesare, de aceea m-am gândit să vă las testamentul meu,  trec peste capitolul introductiv despre datele personale şi intru direct în subiect. Când m-am născut guvernul comunist de atunci ordona tatalui meu sa strângă cureaua, caci tara este după război şi trebuie să se refacă, aşa  am avut o copilărie cu destule lipsuri, dar cu multe promisiuni pentru viitor.Au fost făcute și greșeli în acea perioadă de început a comunismului, mă refer la condamnările la ani grei de detenție a fruntașilor partidelor istorice și a multor altor oameni mai mult sau mai puțin vinovați. Dar de regulă așa se întâmplă la instalarea unui nou regim. Istoria va alege grâul din neghină.  Am crescut, eram pe la 20 de ani când într-adevăr ţara începuse să se schimbe în bine, au fost câţiva ani buni din toate punctele de vedere. Ţara înflorea, noi o duceam bine, mulţumind lui D-zeu că sacrificiul lui tata nu a fost în zadar. Numai că, aşa cum se întâmplă în România, lucrurile bune ţin 3 zile, au venit anii  ’80 când au dispărut produsele din pieţe, curentul electric, gazele pentru încălzit, televiziunea. Toate erau raţionalizate, guvernul de atunci, personal tov. Ceauşescu, ne-a recomandat să mai punem o haină în plus pe noi dacă ne este frig şi să strângem cureaua,  căci ţara are datorii de plătit. În concluzie, iată-ne şi pe noi transformaţi în generaţie de sacrificiu, aveam totuşi speranţa că o dată plătite datoriile externe, vom reveni la normal, lucrurile nu au stat aşa, iar in dec. 1989, a izbucnit revoluţia. Romania a fost cuprinsă de euforia libertăţii, a democraţiei pe care nu o prea întelegeam atunci (e drept, că sunt unii care nu o prea înteleg nici acum), a bunăstării, ne-am grăbit să-l împuşcăm pe Ceauşescu, atât de tare ne-am grăbit că, l-am împuşcat în ziua de Crăciun. Aveam dragii mei în dec. 1989 în ţara asta de toate, combinate siderurgice, uzine, fabrici, ferme zootehnice, o agricultură care funcţiona şi mai presus de toate, nu aveam datorii externe. Guvernele de după dec. ’89, au făcut tot ce a fost posibil să distrugă tot, poate nu mai erau rentabile, poate trebuiau îmbunătăţite cu tehnologie nouă, puteau vinde jumătate din ele şi cu banii obţinuţi dezvoltată cealaltă jumătate. Nu dragii mei copii, nu au făcut aşa, au vândut tot, au distrus tot.Acum nu mai avem agricultură, iar pământul în mare parte a fost vândut străinilor.Industria cu toate ramurile ei a fost distrusă. Aveam dragii moşului în anul 1990 circa 10 milioane de salariaţi, suficienţi să putem întreţine sistemele:  sanitar, al învăţământului, armata,  de justiţie etc., numai spun de sistemul de pensie.  După 27 de ani de democraţie, de furt şi jaf comis în această ţară, mai avem circa 4,5 milioane de salariaţi, care trebuie să întreţină circa 4 milioane de pensionari (fondurile de pensii ale pensionarilor din ziua de astăzi au fost furate). Acum mamele voastre, tații voștri, unchii și mătușile slujesc în țări străine, pentru că aici unde s-au născut, societatea i-a respins, sistemul nu are nevoie de ei, din acest motiv voi creșteți singuri sau cu un bunic sau bunică măcinați de boală, dar cu iubire pentru voi.
            În concluzie dragii mei nepoţi, vă las ca moştenire o ţară datoare la băncile externe, datorie pe care o veti plăti voi si copiii voştri, o ţară făra industrie, cu bogăţiile subsolului concesionate la firme străine, o ţară în care voi va trebui să strângeti cureaua mai mult decât am facut-o noi. Mă puteţi blestema, pentru că şi eu prin votul meu, ori prin nepăsarea mea, am contribuit la distrugerea acestei minunate ţări.
Nimic nu funcționează cum trebuie, să nu vă lăsați amăgiți că problemele voastre vor fi rezolvate în justiție, pentru că dragii,moșului , judecătorii în mare parte fie sunt corupți, fie șantajați. Veți avea surpriza ca judecătorul care v-a condamnat să fie arestat la rândul lui și condamnat pentru corupție. Nici în procuratură lucrurile nu sunt mai breze, procurori care au făcut dosare prin care au fost condamnați oameni la ani grei de închisoare, au ajuns ei înșiși după gratii pentru fapte de corupție.
Atunci mă întreb și vă întreb: cum au putut împărți dreptatea niște oameni certați cu legea?
Nici la spitale să nu mergeți, dacă nu aveți destui bani, încercați să nu vă îmbolnăviți, boala e scumpă dragii mei, rar doctori care te vor trata fără să le dai atenții, mai mici sau mai mari în funcție de boală.
Sunt unii care vor condiționa actul medical de banii pe care urmează să-i dai. Asta e grav!

            Vă doresc acum, la ceas de sărbătoare pentru voi, să fiţi sănătoşi pentru că nu aveţi unde va trata, să învăţaţi acasă mai mult, fiindcă la şcoala vă predau nişte oameni ce se luptă cu neajunsurile. Îmi pare tare rău că nu am putut face mai mult, sunt vinovat că prin nepăsarea mea am contribuit la distrugerea acestei ţări. Ar trebui să fiu condamnat pentru instigare hoţilor la furt prin indolenţa  mea.
            La mulţi ani!
Mulţumesc pentru poză searchnewsglobal.wordpress.com

3 comentarii:

  1. În concluzie dragii mei nepoţi, vă las ca moştenire o ţară datoare la băncile externe, datorie pe care o veti plăti voi, si copiii voştrii, o ţară făra industrie, cu bogăţiile subsolului concesionate la firme străine, o ţară în care voi va trebui să strângeti cureaua mai mult decât am facu-o noi. Mă puteţi blestema, pentru că şi eu prin votul meu, ori prin nepăsarea mea, am contribuit la distrugerea acestei minunate ţări.

    RăspundețiȘtergere
  2. Democratie egal cleptocratie asta lasam mostenire copiilor!

    RăspundețiȘtergere

Femeia pierdută. Cap X

  -Să revenim la Năuc, stai să gust din ceașca cu țuică și să rup din foaia asta de varză, Năuc a stat tot timpul în cârciumă ori a mai fost...