sâmbătă, 8 ianuarie 2022

Omicronul din facturile de gaze și curent

 

   


    Trăim vremuri ciudate, unice în istorie. Coronavirusul, acest virus nesimțit, venit, Dumnezeu știe de unde, ne-a schimbat viețile. Părinții nu-și mai pupă copiii, mirele nu-și sărută mireasa, copiii nu se mai joacă la școală. Oamenii umblă mascați pe stradă de parcă am trăi în filmele americane de groază a cărei acțiune se petrece într-un viitor îndepărtat. Din cauza acestui virus care ia diferite forme mai ceva ca zmeul din poveste, oamenii au rămas fără locuri de muncă, întreprinderile se închid, doctorii sunt importanți și spitalele gem din cauza supraaglomerării. Suntem obligați să ne vaccinăm, de fapt suntem într-un maraton al vaccinărilor, într-o escaladare a numărului de vacinuri pe cap de locuitor. Marile concerne farmaceutice producătoare ale vaccinurilor își freacă mâinile și prosperă.

     În fapt, problema cea mai mare a românilor, în aceste zile calde de iarnă, este FACTURA.

Da, Factura la gaze, factura la curent, factura la încălzire. Prețurile au crescut într-un mod iresponsabil, pare că a fost un concurs cu tema „cine are prețul cel mai mare” între distribuitorii de curent și gaze. Ne îngrijorează coronavirusul? Dă-l încolo. E de doi ani aici, ne-am obișnuit cu el.

  Să ne îngrijoreze ce se va întâmpla de la 1 aprilie 2022 când vor veni facturile neplafonate, necompensate și care va avea adevăratul preț pe metru cub /gaze și kw/oră. Cum vor putea plăti oamenii obișnuiți care au un venit de până la 4000 de lei/lună  și patru copii? Gazul metan se vinde la această oră între 10 și 14lei/mc. O familie obișnuită consumă cel puțin 3-400 metri cubi pe lună într-o iarnă mai zbârlită puțin. Asta înseamnă că factura la gaze va fi de 3000-4000 de lei/lună, mai adăugăm și factura la curent care se mai ridică și asta la 300 de lei. Aici va fi marea problemă. Bun! Îmi veți spune că mai este până iarna viitoare. Să ne gândim la factura de acum. Dacă depășim metri cubi supuși compensării plătim gazul cu 2,92lei/mc. Asta înseamnă că factura care are un consum de 300 de metri cubi va avea valoarea de 900 de lei, la care mai adăugăm telefoanele, curentul, apa, TV, banca (CAR), faceți socoteala, mie îmi este groază.

   Oamenii buni, asta este marea noastră problemă acum. De coronavirus scăpăm, de frig, nu. Nu am auzit pe nimeni să vină cu soluții. Parole, parole, cum ar spune o mare cântăreață. Spunea ministrul energiei, îmi scapă numele, nu mi-a dat nici un motiv să-l rețin, că vor face investiții în sistemul energetic. Omule, nu am nimic împotrivă să faci investiții, însă asta înseamnă să avem un rezultat peste niște ani, or oamenii îngheață de frig azi. Doamne, cum a putut România să ajungă în starea asta de degradare economică? Ce blestem planează asupra noastră? Cum am putut fi, cum putem fi atât de creduli încât să credem că străinii ne vor binele? Străinul întotdeauna a fost pervers, ipocrit, viclean, gata să ne pună genunchiul pe grumaz. Noi ce am făcut? Ne-am rugat de occident să vină să ne jupoaie, că la o adică se vor găsi hingheri printre politicienii români.

  Răul, pe care singuri și binecuvântați de occident, ni l-am făcut, nu are echivalent în toată istoria noastră milenară. Domnitorii fanarioți, greci din Fanar-ul Constantinopolului, nu au distrus cele două principate române cât au distrus nemernicii politicieni din 1990 până astăzi.

   Toți sunt vinovați. Toți s-au complăcut. Toți au vândut. Toți au furat. Toți au distrus. Toți ne-au distrus. România a ajuns nu la fundul sacului, ci mai jos de atât.

   Ne plângem de virus? Va ajunge ziua, ferească Dumnezeu, când ne vom ruga de el să vină să ne ia.

  Oamenii ies în stradă și protestează împotriva măsurilor restrictive cauzate de răspândirea virusului Covid cu multiplele lui variante. Nu am auzit pe nimeni strigând împotriva facturilor uriașe care deja vor începe să sosească.

  Oameni buni, să ne rugăm la Dumnezeu să nu scadă temperatura afară sub -10 grade Celsius, va fi groaznic. Nu vom avea cu ce plăti. Asta este problema reală a României. Aceste creșteri uriașe ale prețurilor vor băga, și ce bruma întreprinderi mai avem, în faliment.

   Va veni timpul oameni buni când vom ieși în stradă de frig, vom alerga să ne încălzim, probabil nici atunci nu vom protesta.

  Mă întreb ca un om bătrân, ce în viață am văzut multe, am citit despre multe lucruri, România mai există, ori trăim într-un perimetru fantomatic? Poate că eu sunt într-un coșmar, poate nu mai știu realitatea, poate sunt senil, poate nu reușesc să înțeleg progresul, progresiștii, părinte unu, părinte doi, poate noile generații sunt niște umanoizi și eu îmi fac probleme degeaba.

Sunt totuși fericit că avem legea care dă voie bărbaților să nască. Asta ne lipsea, vorba lui Bulă.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Femeia pierdută. Cap X

  -Să revenim la Năuc, stai să gust din ceașca cu țuică și să rup din foaia asta de varză, Năuc a stat tot timpul în cârciumă ori a mai fost...