vineri, 22 aprilie 2016

Dreptul la opinie


      Ieri am scris un articol, în care elogiam două doamne din politica românească, întâmplător sunt de la PSD. Pentru a testa reacțiile și modul în care este acceptat dreptul la opinie am postat articolul și pe grupuri ostile PSD. Reacția celor care compun grupurile pro PSD a fost una de adulație la adresa autorului și a doamnelor evidențiate în articol, reacția celor din grupurile opozante PSD, a fost una de trimitere la origini atât a autorului articolului cât și a personajelor din articol. Dacă mâine voi scrie un articol, în care voi elogia membrii unor partide din opoziția PSD-ului, cei care astăzi m-au înjurat, mâine mă vor lăuda. Cunosc o excepție, se numește Nica Leon, el este un personaj aparte, pentru a fi mai sigur îi înjură pe toți.
Într-un stat democratic fiecare are dreptul să-și spună părerea, bună, sau rea.Cei care vin în contact cu mine, pot să nu fie de acord cu ce am scris eu, pentru asta pot veni cu argumentele lor, bune, sau rele. La rândul meu pot să fiu, sau să nu fiu de acord cu interlocutorul, dar nu voi folosi cuvinte obscene la adresa lui, ci voi veni cu opiniile mele, mai mult, sau mai puțin fondate.
     Doamnelor, domnilor, nu trebuie să ne înjurăm , să ne așteptăm la colț de stradă, pentru a ne da în cap, pentru că unul crede în ideologia liberală, sau altul în social-democrație. Între noi fie vorba, partidele actuale nu urmează nici o ideologie, doar mimează, ideologia și doctrina.
Cu cine ținem, pentru cine ne batem? Ne dăm în cap, pentru aceia care ne-au furat și salteaua de sub noi și acadeaua din gura copiiilor? Au reușit să ne dezbine, să facă din noi un scut de apărare. Noi ne omorâm între noi, pentru ca ei să poată trăi mai bine. Pentru cine să mă bat? Pentru Zgonea care este un agramat, pentru Dragnea care s-a lipit de partid, pentru Băsescu și Boc care m-au tâlhărit timp de un an și jumătate, cât mi-au luat nejustificat 40 de lei în fiecare lună din pensie? Pentru Blaga care are multe socoteli de dat? Pentru Alina Gorghiu care încă nu realizează că este un lider de partid?  Nu vreau să mă asociez lor, politicienilor, pentru simplu motiv că nu suntem ”tovarăși”, ei au furat, nu eu. Ei să plătească, nu eu. Nu sunt de acord să condamnăm la grămadă, am spus-o și o repet, nu eu sunt chemat să pun eticheta pe fiecare politician în parte, care este hoț și care nu este, pentru asta avem instituții, bune, rele astea le avem și doar ele sunt în măsură să condamne , sau să declare nevinovăția. Eu pot să mă îndoiesc de cinstea cuiva, pot să mă întreb, de unde atâția bani pentru aș construi asemenea avere, dar nu pot pune etichetă.
     Nu pot, să nu fiu supărat pe organele abilitate ale statului, că ani de zile s-au făcut că nu văd cum se distruge economia unei țări. Curios este un lucru, deși s-au furat toate mijloacele de producție, nimeni nu răspunde pentru asta. România a fost falimentată, nimeni nu este vinovat. România a fost furată, nimeni nu răspunde pentru asta, există furturi, dar nu există hoți. Avem pușcăriile pline de miniștrii, parlamentari, primari, consilieri, președinți de consilii județene. Nici unul, conform propriilor declarați, nu au furat, toți sunt închiși politic. Nu avem hoți, avem deținuți politic, poate așa se numesc hoții acum? Când sunt totuși unii dovediți că au furat, instanța de judecată îi mângâie părintește pe cap și îi condamnă la un an, doi, maxim trei, pentru furtul a zeci de milioane de euro. Iar unul care fură o găină primește o condamnare de 4, 5 ani de pușcărie. Probabil că judecătorii iau în calcul că, aceia care au furat milioane, pot merge liniștiți acasă, căci au din ce trăi, în timp ce infractorul cu găina să stea mai mult în pușcărie, căci are mâncarea asigurată.
În loc să vedem toate aceste hoții, noi, oamenii de rând ne dăm în cap, unii la alții, vezi Doamne hoțul meu, este mai puțin hoț decât al tău. Pe dracu, hoția a fost  și este transpartinică.
Nica Leon, solitarul din spatele democrației, are dreptate, chiar dacă este ritos și caustic în exprimare.
     Aș vrea să putem  discuta, să găsim soluții , opoziția noastră unii față de ceilalți, nu trebuie să fie bolnăvicioasă, trebuiesă fie constructivă. Ei au reușit să ne dezbine, noi să reușim să ne unim. Nu am vrut să răspund celor care m-au înjurat, nici nu voi răspunde, răspund cu plăcere oricui nu este deacord cu mine, dar o face într-un mod civilizat. Ce rezolvăm dacă ne înjurăm. Vom proceda cu înjurăturile precum tenismeni cu mingiile, le vom trimite de la unul la altul. Nu este o rezolvare. Rezolvarea stă în unitatea noastră
     Despre cele două doamne  amintite în articolul de ieri, nu pot să spun nimic de rău, să spună procuratura, poliția, electoratul prin vot.
     Dumnezeu să ne lumineze mințile!
     Dumnezeu să ne apere de răutatea din noi!

3 comentarii:

  1. Doamnelor, domnilor, nu trebuie să ne înjurăm , să ne așteptăm la colț de stradă, pentru a ne da în cap, pentru că unul crede în ideologia liberală, sau altul în social-democrație. Între noi fie vorba, partidele actuale nu urmează nici o ideologie, doar mimează, ideologia și doctrina.
    Cu cine ținem, pentru cine ne batem? Ne dăm în cap, pentru aceia care ne-au furat și salteaua de sub noi și acadeaua din gura copiiilor? Au reușit să ne dezbine, să facă din noi un scut de apărare. Noi ne omorâm între noi, pentru ca ei să poată trăi mai bine. Pentru cine să mă bat? Pentru Zgonea care este un agramat, pentru Dragnea care s-a lipit de partid, pentru Băsescu și Boc care m-au

    RăspundețiȘtergere
  2. OAMENII ACEIA ( MASCULIN PLURAL) FATA ACEEA( FEMININ SINGULAR) AI GRIJA DOMNU IONEL !!!!!!

    RăspundețiȘtergere

Femeia pierdută. Cap X

  -Să revenim la Năuc, stai să gust din ceașca cu țuică și să rup din foaia asta de varză, Năuc a stat tot timpul în cârciumă ori a mai fost...