joi, 21 noiembrie 2019

Nașterea unei politiciene sau o dezbatere care nu a avut loc.


Un platou de televiziune. Biroul moderatorului este așezat în jumătatea platoului, în fața moderatorului sunt două mese, la una este instalat Klaus Werner Iohannis, la cealaltă masă, la distanță de o lungime de braț, se află instalată Viorica Dăncilă. Moderatorul, privind cu respect spre Iohannis, deschide dezbaterea:
-Domnule Președinte, de când v-ați instalat la Cotroceni România a primit o gură de oxigen, vă mulțumesc. Vă mulțumesc și mă simt onorat  fiindcă ați acceptat invitația noastră de a participa la această dezbatere și de a-mi da mie posibilitatea să respir același aer cu dumneavoastră.. Pentru început, cu ce gânduri merge candidatul Iohannis la alegeri duminică?
-Sincer? Merg să mă vadă lumea, eu câștigam și dacă nu candidam.
-Cum adică? Explicați-mi!
-Simplu, dacă nu candidam, electoratul ar fi venit in corpore acasă la mine m-ar fi luat pe sus, apoi, m-ar fi instalat la Cotroceni. Eu sunt România, România sunt eu! Românii, după cinci ani în care am zăcut la Cotroceni, au văzut ce fel de om sunt. În mine și-au găsit conducătorul. Multă lume mă vede ca pe o clonă nereușită a lui Carol I.
-Domnule moderator, timidă Dăncilă încearcă să intervină.
-Imediat doamnă, vă dau cuvântul. Vă rog nu mă mai întrerupeți, sunt vrăjit de cuvintele domnului Iohannis, Dumnezeu să-l aibă în grija Sa.
-Să-L aibă cât mai aproape de El, poate ne scapă pe noi de povara acțiunilor sale, a adăugat Dăncilă.
-Domnule Iohannis vreți să adresați o întrebare contracandidatei dumneavoastră?
-Da, Iohannis, scrâșnind din dinți, cu un rictus rău în colțul gurii, a șuierat: PSD-ul să dispară!
-Asta nu este o întrebare, mă rog, cum vreți dumneavoastră. Doamna Dăncilă, răspundeți vă rog!
-Domnul Iohannis este o persoană...Dăncilă este oprită brutal.
-Mulțumesc doamnă! Domnule Iohannis, aveți în fața dumneavoastră o doamnă, am să vă rog să fiți politicos cu dânsa.
-Domnule, cunosc doar câteva Doamne, evident, în afară de Carmen care este Prima Doamnă, mă refer la doamnele Țurcan, Trăilă, Gorghiu și, sigur că da, Codruța Kovesi. După cum vedeți doamna  Dăncilă nu figurează printre Doamne.
-Doamna Dăncilă, vă rog să-i adresați o întrebare domnului Iohannis.
-Da, domnule Iohannis, din ce cauză în fiecare zi de vineri plecați la Sibiu însoțit de 10 mași...
-Doamnă, am înțeles întrebarea. Moderatorul a întrerupt-o brusc pe Dăncilă.
-Domnule moderator, vă rog să-mi permiteți...
-Nu vă permit doamnă! Domnule Iohannis, răspundeți la întrebare.
-Jos PSD-ul! Huoooo PSD!
-Vă mulțumesc! Vă rog să-i adresați o întrebare doamnei Dăncilă!
-Afară PSD din Parlament! Iohannis a rămas cu ochii ațintiți într-un punct fix. Își strânge puternic fălcile, plombele sunt în pericol.
-Domnule Iohannis ce ați realizat în vizita din SUA? Dăncilă, zâmbitoare, încearcă să prindă privirea lui Iohannis.
-Am sărutat mâna Melaniei, iar de la Trump am primit o șapcă. Nu credeți doamnă că este suficient?
-Domna Dăncilă, adresați o întrebare...
Cam așa ar fi decurs dezbaterea electorală dintre cei doi candidați dacă Iohannis ar fi avut curajul să participe. Din păcate a preferat să se ascundă, să organizeze niște întâlniri cu ziariștii aleși de el pe sprânceană, prietenoși, care să nu-l deranjeze prea mult pe candidatul Iohannis.
Viorica Dăncilă, în schimb, a ieșit bărbătește în fața unei prese deloc prietenoasă, ostilă chiar, unele ziariste au făcut ,chiar, exces de zel, gata să sară, pe bune, la gâtul lui Dăncilă. Însă candidata la Președinție, Dăncilă, a făcut față cu brio tuturor întrebărilor puse de ziariști, fără să se enerveze, deși au fost întrebări care ar fi putut să o scoată din calmul ei.
Marți și aseară (joi) am văzut în direct nașterea unei mari politiciene. Indiferent de rezultatul de la urne, Dăncilă trebuie să rămână la Președinția PSD pentru a putea reorganiza partidul pentru ca PSD să fie pregătit pentru alegerile de anul viitor.
PSD a fost într-o prăbușire totală la alegerile din mai, acum se află pe un trend ascendent, iar prestația lui Dăncilă va ajuta și mai mult partidul.
Prăbușirea PSD s-a datorat faptului că Președintele Iohannis a avut un singur punct pe agenda sa de lucru, distrugerea PSD. Veriga slabă în PSD a fost Dragnea. Acesta nu a înțeles după alegerile din 2016 că trebuie să se retragă de la conducerea partidului. Dacă s-ar fi retras, alta ar fi fost soarta PSD, iar el, acum, în mod sigur ar fi fost liber. Dragnea în afara conducerii PSD nu mai era important.
Viorica Dăncilă trebuie să ia partidul de unde se află acum și să-l ducă acolo sus unde îi este locul. Va fi o luptă grea, va avea avantajul că va fi în opoziție, de aici trebuie să lupte cu armata bine organizată a PNL și a lui Iohannis. Mai ales a lui Iohannis care spunea că: războiul lui cu PSD este cu binecuvântarea aliaților externi.
Sper ca după 24 noiembrie să nu avem soarta pe care am avut-o în 2010 când Băsescu-Boc  au impus acele măsuri draconice. Însă cu un premier ca Orban, Ludovic, nu Victor, cu un ministru de finanțe cum este Câțu și un Președinte ca Iohannis care-i și întrece în prostii nu știu la ce ne putem aștepta.
PE 24 NOIEMBRIE VOI VOTA CANDIDATUL CĂRUIA NU I-A FOST FRICĂ DE PRESĂ, CARE NU ARE ȘI NU A AVUT CEVA DE ASCUNS : VIORICA  VASILICA DĂNCILĂ.
Dumnezeu să apere România, altcineva nu are cine!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Femeia pierdută. Cap X

  -Să revenim la Năuc, stai să gust din ceașca cu țuică și să rup din foaia asta de varză, Năuc a stat tot timpul în cârciumă ori a mai fost...