vineri, 5 decembrie 2014

Scrisoarea lui Băsescu către opoziţie

                                 Dragă Nuţy, băi Blaga.
        Am ieşit aseară pe televizor să vă arăt cum trebuie să procedeze un lider de opoziţie, să vă arăt cum se face politică din poziţia de opozant al puterii. V-am privit pe toţi în toată această perioadă cât am fost la Cotroceni, singura care a fost mai vocală şi a ştiut să puncteze de fiecare dată când ieşea în spaţiul public, a fost Nuţy. Sigur, au mai fost şi alţi miorlăitori, dar nici unul nu a reuşit să transmită fiori de frică puterii. Aseară am vrut să vă dau o lecţie de modul în care se cere demisia guvernului şi în special a Primului Ministru. Mi-am pregătit un discurs destul de bine conturat, dar ambiguu în conţinut, important era ca poporul să reţină că Ponta este mincinos şi plagiator, nu contează care este adevărul, important este mesajul şi modul în care şti să îl transmiţi.
        Blaga, eşti prea vechi, nu reuşeşti să te reinventezi, cum crezi că te poate crede cineva când vii alături de Andreea Paul Vass şi de alţi foşti miniştrii ai lui Boc. Uită-te la mine, în 2012 am fost considerat terminat după ce acei nenorociţi de români, au hotărât să plec de la Cotroceni. Recunoaşte şi tu că nu este uşor să ignori voinţa a 7,4 milioane de oameni care îţi spun în faţă, pleacă. Numai un om ca mine care ştie să trăiască din conflict poate să se reinventeze.Eram terminat, singurul om care mă putea resuscita era Victor Ponta. Am aranjat cu Barroso şi Merkel pentru a putea închia acel „Pact de coabitare” cu Ponta, la început l-am lăudat ,apoi după ce am prins cheag, am început să dau în el.Trebuia să trec din nou pe primul loc, nu o puteam face decât discreditându-l pe Ponta, Antonescu nu conta. Aşa că am trecut la atac, mai uşor la început, apoi din ce în ce mai virulent, lovitura mortală a primit-o când am anunţat plagiatul. Funeriu a fost mâna mea dreaptă, a fost omul care a pus în scenă toată piesa şi a dat lucrarea publicităţii.A fost un adevărat seism pentru Ponta, mai ales că televiziunile B1 şi Realitatea au tocat până la epuizare subiectul plagiatului.
Cu simple mârâieli la cei de la putere nu ve-ţi rezolva nimic. Veniţi cu lucruri bine documentate, dar puneţi-le ambiguu pentru a creea confuzie în mintea electoratului. Nu stau oamenii obişnuiţi să disece faptele, ei rămân în minte cu etichetele. Aşa că puneţi într-un bun context expresiile de mincinos, plagiator, trădător, astea sunt armele împotriva lui Ponta.
        Sunt convins că voi nu veţi învăţa niciodată asemenea subtilităţi, de aceea încă de pe acum mi-am luat în serios rolul de lider al opoziţiei. Ştiu că Blaga, Predoiu şi alţii ca ei se şi vedeau liderii de opinie pentru opozanţii puterii. Aţi fi putut să fiţi dacă, aveaţi mai multă vlagă, sunteţi slabi, nu aveţi consistenţă politică, nu treceţi sticla, nu sunteţi vandabili, nu sunteţi credibili, ce mai, nu aveţi stofă. E nevoie de un lider carismatic, de un lider care să penetreze sticla televizoarelor, de un lider pe care poporul să îl perceapă ca fiind de-al lui, chiar dacă ia luat din pâinea de la gură.
Lupta mea de acum este cu Ponta, el este cel mai tare opozant al meu, odată zdrobit, PSD-ul intră în derivă.  Am reuşit să fac o breşă în interiorul lor, Geoană, slab cum este l-am jucat cum am vrut, Vanghelie, pentru simplul motiv că l-am băgat în seamă, este în stare să facă ce face Pora şi Turcescu, iar Ghiţă a picat în capcana cu Iliescu comunistul, este adevărat că am primit puţin ajutor şi de la Ioan Rus. Toţi aceştia vor toca PSD-ul, ca oameni ce vin din interiorul lui, plus că la România TV Ponta nu va mai fi atât de adulat.
      Blaga, ai grijă de Iohannis, ţine-l în frâu, că ăsta o poate lua razna. Nu ne permitem să iasă din cuvântul nostru, ţine-l strâns, eventual compromite-l, să nu poată cârmi cum vrea el.
      Deocamdată atât, sper să fi învăţat câte ceva din ce am scris, dar mai ales din ce am spus aseară, oricum lecţiile vor continua, iar agenda zilnică tot eu o voi face.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Femeia pierdută. Cap X

  -Să revenim la Năuc, stai să gust din ceașca cu țuică și să rup din foaia asta de varză, Năuc a stat tot timpul în cârciumă ori a mai fost...