duminică, 25 februarie 2018

Spitalul de cardiologie Covasna


  Spitalul de cardiologie din Covasna a fost înfiinţat în anul 1960 printr-o decizie  a Sfatului Popular al Regiunii Autonome Maghiare  care a avut în vedere HCM nr.9 / 12 ian 1960 privind organizarea odihnei şi tratamentul oamenilor muncii în staţiunile climaterice.
Sincer să fiu, am plecat la drum spre spitalul din Covasna cu inima îndoită, mergeam în fieful secuilor, nu cunoşteam personal prea multe despre această etnie, ce ştiam era doar din anecdotica,  care,  nu întotdeauna reflectă realitatea.
  O dată ajuns la spital am fost primit cu căldură, funcţionara de la  biroul de internări  mi-a explicat clar şi fără echivoc tot ce trebuia să ştiu, a răspuns profesionist la toate întrebările mele legate de program, cazare şi masă. Am fost repartizat într-o cameră conform dorinţei mele, infirmiera împreună cu asistenta de serviciu m-au îndrumat spre locul unde aveam să-mi petrec  următoarele 15 nopţi şi 16 zile. Fiind duminică, mi s-a făcut doar un EKG urmând ca a doua zi, luni, să fiu consultat de un medic cardiolog, lucru care s-a şi întâmplat, apoi mi s-a făcut un program de tratament balnear.
  Nu voi descrie procedurile balneo fizioterapeutice, voi menţiona doar profesionalismul lucrătorilor, fie că erau profesori de gimnastică medicală, asistente sau infirmiere, toţi ştiau ce au de făcut, iar serviciul şi-l desfăşurau cu  zâmbetul  pe buze la fel ca al stewardeselor care deservesc clasa business a avioanelor.
  Nu contează dacă asistenta, medicul sau infirmiera  sunt de origine română, maghiară sau de altă naţionalitate, sunt salariaţi ai spitalului şi pe cale de consecinţă în slujba pacienţilor. Am avut încă odată ocazia să fiu mândru că sunt român şi am apucat să văd că şi în spitalele de stat româneşti pacienţii pot fi trataţi cu respect şi condescendenţă, cu înţelegere faţă de suferinţa lor. Până acum doar secţiile de geriatrie-gerontologie şi cardiologie ale  Spitalului de Urgenţă Târgovişte, iar de la Spitalul Orăşenesc Pucioasa doar Secţia de Recuperare se ridicaseră la asemenea standarde (din cele văzute de mine).
  Ar fi câteva lucruri mai puţin plăcute care ar putea fi aduse în discuţie, dar ele nu ţin de actul medical şi nici nu-l influenţează, ţine de administraţia spitalului şi, poate, de o proastă alocare de fonduri.
  Nu-mi rămâne decât să felicit întregul colectiv medical şi să reiterez că animozităţile interetnice sunt doar în capul înfierbântat al unor politicieni (există uscături şi între maghiari, secui şi români, dar oamenii cei mai mulţi vor linişte şi un trai mai bun). Mi-aş dori ca în toate spitalele de pe întreg cuprinsul ţării regula de aur să fie grija faţă de pacient, înţelegerea faţă de suferinţa lui, chiar dacă nu întotdeauna au la dispoziţie aparatura tehnică de cea mai înaltă performanţă. Cuvântul cald izvorât din sufletul lui de medic de multe ori poate înlocui tehnica, medicamentul face 50% posibilă vindecarea, restul de 50% vine din încurajarea medicului care lucrează direct cu subconştientul pacientului. Sigur că aceşti oameni ştiu acest lucru.
  Am avut ocazia să-l cunosc pe doctorul Suceveanu, un Doctor de suflete, jovial, stăpân pe meserie, un om care, deşi „tobă” de carte, vorbeşte pe înţelesul pacientului, îi transmite din bunătatea sa. După ce doctorul m-a consultat ,deja simţeam că mă simt mai bine, iar procedurile medicale în mod sigur vor fi eficiente. Nu e greu să fii Om, un medic adevărat asta trebuie să fie înainte de a fi un om de ştiinţa, Om, pentru că doar aşa poate avea  compasiune pentru bolnavul din faţa lui. Domnul Doctor Suceveanu Paul medic primar cardiologie, medic primar interne, doctor în medicină, asta este : un OM. Cu un asemenea medic personalul din subordine nu putea fi altfel decât de nota 10. Nu voi nominaliza nici o asistentă, toate sunt profesioniste. La fel infirmierele, îşi fac serviciul fără să facă zgomot, fără să deranjeze. Fac o completare, am înţeles că toţi medicii şi asistentele din întreg spitalul, capacitatea lui este de aproximativ 1000 de paturi, sunt la fel de profesionişti.
  Spitalul de Cardiologie Covasna se află în localitatea Voineşti, este situat la o altidutine de cca. 600 de metri faţă de nivelul mării într-un fel de depresiune înconjurat în imediata apropiere de munţi îmbrăcaţi în păduri de conifere (slavă Domnului că nu au ajuns cu defrişările şi aici), verdele brazilor cu depunerile de zăpadă de pe crengile lor ne lasă  impresia unei sărbători continuie de Crăciun. Aerul curat, face ca tratamentul să fie şi mai eficace. Drumeţiile pe potecile de munte, acolo unde ursul e stăpân (nu am văzut nici unul) este o adevărată cură de sănătate. Deasemeni parcul din curtea spitalului întregeşte tabloul de poveste cu leagănele şi băncile sale însă şi cu  frumoasele aleii ce şerpuiesc printre pini, brazi şi molizi.
  Voi  reveni cu drag şi speranţă în vindecarea arteriopatiei obliderante a membrelor inferioare. Vara, acest loc mirific, se tranformă într-unul de basm. Abia aştept să-l revăd!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Femeia pierdută. Cap X

  -Să revenim la Năuc, stai să gust din ceașca cu țuică și să rup din foaia asta de varză, Năuc a stat tot timpul în cârciumă ori a mai fost...