duminică, 22 septembrie 2013

Framantarile lui Basescu!



            Dupa serviciu, ajuns acasa Basescu se tranteste intr-un fotoliu isi toarna in pahar whisky cat sa acopere cele 4 cuburi de gheata, gusta din licoarea bahica, plescaie de placere, arunca ochii roata prin camera frumos mobilata si multumit de ce vede, se lasa in voia gandurilor, incearca sa si le ordoneze, s-a invatat din timpul croazierelor sa fie ordonat, sa nu lase sa-i scape nici un detaliu. Isi aminteste cu placere de porturile pe unde ancorase in anii pe care ia petrecut pe mare, de fetitele zglobii, gata sa se vand pe orice, numai sa traiasca, era totusi ofiter, nu mergea la un loc cu marinarii, avea gazdele lui unde gasea tot ce ii trebuia, inclusiv marfa de cotrabanda.
            Apoi dupa ce incendiase navele acelea, doamne ce tam tam a mai fost si atunci, noroc cu baietii cu ochi albastrii care l-au scapat, apoi l-au dus prin minister si in sfarsit a fost trimis la Anvers. Ei, ca mai trimitea o telegrama de felicitare lui Ceausescu, pana la urma toata lumea o facea, ca era nevoit sa trimita note serviciilor de securitate, era normal sa o faca, doar era un bun roman si contrabandist pe deasupra, altfel numai baga in tara nici un siret de pantofi, trebuia sa mai fie cu ochii si pe cei din misiunea comerciala si pe marinarii ce soseau in port, ca nu se stie cand le venea  ideea sa isi  vinda tara.
La inceput a regretat ca a venit revolutia, din doua motive : primul ca ii strica locul caldut si sigur pe care il avea si doi nu apucase sa intre si el in primele randuri, sa devina revolutionar. Norocul lui s-a numit Roman, care la cooptat in guvernul pe care il conducea, apoi  s-a descurcat, s-a ivit chestiunea cu reparatia navelor cu numai stiu ce, cand am realizat ca facusem ceva bani, iar flota comerciala era pe undeva ca nu o mai gasea nimeni, cel mai tare strigam eu, stiam ca strig degeaba.
            Prima lovitura de imagine am dat-o cand mi-am inaintat demisia din Camera Deputatilor pentru a ma pune la dispozitia Procuraturi in ancheta disparitiei flotei.
P. Roman era baiat destept, dar prea pedant, prea diplomat, stiam ca intr-o zi ii voi da lovitura de gratie, dar pana atunci eram cel mai disciplinat soldat al lui. In timpul guvernului Ciorbea, am putut sa-mi fac jocul cum am vrut, erau atatea culori de partide  de putea intrece un curcubeu, fiecare vroia ceva, toti conspirau, se suspectau unii pe altii, asa am reusit sa-l dau jos pe Ciorbea si sa fie pus R. Vasile, aici Basescu varsa o picatura de whisky in amintirea lui R Vasile de curand decedat, baiat bun, ne lasa pe noi, ministrii, sa facem ce vrem. Tot el m-a numit seful comisiei de negociere cu FMI si BM, atunci s-a stabilit ce intreprinderi, regii si alte fabrici urmau sa se inchida, ori sa se privatizeze.
            Apoi am ajuns Primarul capitalei, mare functie domle, mai mare decat asta de Presedinte, din toate punctele de vedere, mai ales ca bani, nu aveam ca acum serviciile si justitia, dar aveam banii, multi bani, foarte multi bani. Domn Primar vreau si eu…stiti sunt baiat bun si erau, toti erau, apoi casa din Mihaileanu, ei, ce, e de colea, au incercat astia de la antene si nu numai sa ma faca sa o dau inapoi, Tuca chiar imi smulsese o promisiune, a ramas cu ea. In sfarsit, decand sunt Presedinte am facut ce am vrut, toata chestia este sa nu te cramponezi de moralitate, domle, am zis asta si trebuie sa ma tin de cuvant, vax si ce daca ai zis, asa ai crezut atunci, lucrurile s-au schimbat, nu mai este valabil ce ai zis . Mai greu a fost cu aia de la CCR sa-i schimb, dar am reusit, acum decat asteapta un cuvant si stiu ce hotarare sa dea pe o anumita lege, e drept ca mai ies si eu inainte si dau semnale clare. Imi place cum l-am prostit pe Ponta, copil de buna credinta, s-a pus cu un lup de mare, un timp l-am mangaiat pe crestet, l-am laudat, aveam nevoie sa ma reabilitez cumva dupa prostiile facute cu Boc cand am taiat salariile si pensile, mare prostie a fost atunci, dar am testat si masele sa vad cat rezista si rezista nu se incurca, am gresit cu arabul ala de Arafat, nu m-am gandit ca tine lumea la el, apoi bine ca a cazut MRU, nu era ce sperasem. Numai prin venirea la putere a celor din USL ma puteam reabilita, acum sunt ca nou, treaba este ca nu gasesc un alt Basescu, Udrea e buna, dar nu de Presedinte, ceilalti sunt slabi, C. Diaconescu asta nu e bun de nimic, la o adica m-ar vinde mai rau decat l-am vandut eu pe Roman. Domle, trebuie sa fac ceva, caci acum plec acasa si ma inhata astia daca nu pregatesc bine terenul. Oricat zic unii ca e bine la puscarie, dar tot mai bine este cu nepotica in parc.

Un comentariu:

Femeia pierdută. Cap X

  -Să revenim la Năuc, stai să gust din ceașca cu țuică și să rup din foaia asta de varză, Năuc a stat tot timpul în cârciumă ori a mai fost...