Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 7 martie 2015

E ziua ta femeie !

  Voi scrie câteva cuvinte despre femeie, nu doresc 
 sa analizez ce gandeste femeia, voi incerca sa vad cu alti ochi, ce face femeia.
Astfel am sa vorbesc despre: femeia sotie, femeia gospodina, femeia salariat, dar mai ales despre femeia mama.
“Vin, vin acum”, ma striga sotia. Nimic deosebit, este singura la bucatarie, spala vase si gateste, dar ocupatia este numai pentru maini, ori ea vrea sa vorbeasca si, nu are cu cine, atunci apeleaza la singurul interlocutor posibil-sotul,  exista doua posibilitati, fie merg la bucatarie si intr-un sfert de ceas stiu tot ce s-a intamplat in sat(nasteri, botez, cununii, decese), fie nu  merg, dar atunci voi suporta apostrofarile ei. Voi afla aceleasi lucruri, spuse pe un alt ton, cu lacrimi in ochi, ca ea toata ziua roboteste prin gospodarie nu este ajutata de nimeni, iar atunci cand vrea sa vorbeasca , nu este ascultata. S-a saturat, desi este maritata, nu este bagata in seama, a ajuns un fel de robotel caruia nu trebuie sa-i schimbi bateriile, este un avantaj, as zice eu, fara sa ma auda.
         Sa o luam de la inceput, de la casatorie, dupa ce nunta s-a sfarsit si mesenii au plecat pe la casele lor, chiar si ultimii musafirii veniti de departe si-au dat seama, joi dupa nunta, ca numai sunt sarmale, ciorba de potroace s-a terminat, iar ultima gaina a fost mancata  miercuri, pe cale de consecinta au plecat si ei.
         Astfel a inceput casnicia noastra,  am analizat ce posibilitati materiale avem, ce ne putem si ce nu  ne putem permite, rezultatul a fost ca nu suntem chiar bogati, dar nici saraci, ne descurcam. Copiii nu i-am planificat noi, mai mult au fost planificati de Ceausescu, venind copiii, sotiei pe langa serviciu, gospodarie, i-a aparut o munca in plus si nu una usoara. Partea cu aprovizionarea mi-a revenit mie, pentru a lasa suficient timp sa se ocupe de celelalte treburi, imi amintesc ca niciodata nu ma grabeam sa vin acasa, in ciuda rugamintilor ei(mai umile,ori poruncitoare),de a veni repede.
Cam asa s-au desfasurat lucrurile: sotia se scula de dimineata, pregatea micul dejun pentru toti, pregatea mancare pentru copii sa aiba toata ziua, apoi, fie ii ducea la cresa, fie avea cineva grija de ei, pleca la serviciu de unde se intorcea pe drumul cel mai scurt, acasa la terminarea programului. Mai tarziu, cand au mers copiii  la scoala, tot nevasta se scula de dimineata pregatea micul dejun, pachetele pentru scoala si pentru noi la serviciu.
Rare au fost cazurile cand am ajutat-o in treburile domestice si atunci, cu anumite conditii, te ajut sa bati covoarele, dar duminica merg la fotbal, atunci zicea bine, dar duminica uita si incepea cearta. Privind retrospectiv avea dreptate, de ce barbatul putea sa iasa cu baietii la o bere,sa mearga la fotbal, iar femeia sa mearga numai la serviciu si sa aiba grija copiilor? O mentalitate veche care, cuprinde mult misoginism, in sensul ca femeii i s-a ingaduit sa poata merge la serviciu, dar de acolo direct acasa, caci are treaba, trebuie sa spele, sa calce, sa faca mancare, sa faca temele cu copiii(ori sa ii ia de la camin, gradinta), sa faca curatenie in casa, sa pregateasca ceva dulce, caci dumineca vin socrii pe la ei si nora trebuie sa arate ce bine traieste fiul lor.
Mereu am vrut sa-i aduc o floare, dar ceilalti imi spuneau sa nu fac asta, ca o alint, dupa ei, femeia trebuia ca si copiii pupata numai noaptea cand doarme, sa nu ii intre “democratia’ in cap.
          Si totusi, femeia nu este un robot, este o fiinta cu foarte multa sensibilitate si dragoste pentru cei dragi (intra si sotul). Cand seara, frant de oboseala,  ajung acasa si gasesc femeia in pragul usii  cu zambetul pe buze, simt cum oboseala piere, facand loc placeri de a fi acasa. Ma bucura atentia care mi-o atribuie, ma simt stapan in propria casa, cuibareala ei la pieptul meu ma face sa ma simt puternic, sa ma simt barbat, parfumul placut, emanat de trupul ei, ma face sa uit de toate problemele ce le am, incep sa am incredere  in mine, sa inteleg ca nu sunt singur, ca oricand am nevoie, langa mine se afla un om, care traieste cu mine si prin mine. Îţi mulţumesc Doamne că ai creat femeia, altfel ar fi fost mare plictiseală pe pământ!
           Iti multumesc femeie, pentru ca imi esti sotie, bucatareasa, lenjereasa, dar mai ales MAMA copiilor mei
Astazi, de ziua ta, sotie, mama, sora si tot ce esti femeie, iti ofer un buchet de flori si scuzele mele ca am fost orb si abia acum m-am vindecat.Te iubesc Femeie!

       

Un comentariu:

  1. Iti multumesc femeie, pentru ca imi esti sotie, bucatareasa, lenjereasa, dar mai ales MAMA copiilor mei

    RăspundețiȘtergere